Saturday, May 21, 2011

Masak Lemak Cili Api Udang Cendawan

Masak lemak cili api adalah masakan feberet famili kami...yg bestnya semua jenis lauk bleh dibuat masak lemak ni kan...ayam, daging, ikan, udang, sardin, sayur2 mcm cendawan, pucuk ubi, pucuk paku,nangka etc...pendek kata segala benda bleh dimasak lemak dan rasanya...fuhhh sedap berasap pedasss...tapi yg tak bestnya bahaya skit pasal banyak kolestrol...yelah guna santan kan...selain tu boleh membuatkan kita makan nasi berpinggan-pinggan tak sedar diri...tak bleh la nak masak hari2 walau pun sedap...hehehe

Ini Masak Lemak Cili Api Udang Cendawan yang Abi masak hari tu...banyak hari dah tapi tak sempat nak upload...bahan2 simple ajer tapi sedap sangat...meleleh air liur tu yg tak tahan tengok jer gambar dah terbayang mcm mana sedapnya...hehehe...

fuhhh...pedas berasap kuar ikut telinga...siram kuah banjir lagi syiok tau...

cencaru goreng cicah sambal kicap pun best gak...tak payah susah2 bakar..heheh

burpppp...alhamdulillah kenyang...

1 comment:

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Hi awak. Minta izin guna gambar nie untuk post entry saya hari nie...