Thursday, March 11, 2010

Anak Manja Abi!

Sekarang ni saya dah pandai cakap sikit2 tau...perkataan yang saya suka sebut ialah BABAH!BABAH! Sepanjang masa asyik sebut BABAH!BABAH! Nak tidur sebut BABAH! Bangun tidur pun panggil BABAH!BABAH! Sampai mimpi pun panggil BABAH! (ni Umi yg bagitau). Akhirnya Umi kata saya Anak manja Abi...Kesian Umi pasal saya tak mau sebut UMI..Kalau emergency atau tetiba saya sedar Umi kat bilik air, barulah saya panggil "MAMA!MAMA!"...Bila Umi pergi kerja pulak, saya nak nenen baru saya akan cari "MAMA!MAMA! nak nenen" (rahsia ni Abi yg bagitau kat Umi..hihi)...ohhhh camtu yer...

Lagi satu saya suka sebut lizard...sikit2 "BAB LIZARD"...konon2 nya pukul cicak ler tu...Bila malam pula saya "BAB!BAB" keliling tilam...saya tengah halau nyamuk lah.. :)  Saya dah pandai sebut nenek tau...nampak hphone jer mesti saya cakap "NENEK"...lepas tu Umi pun view gambar nenek tengah riba saya...manja ler konon2 tu..

Saya pandai juga buat bunyi "TRETT!TRETT!" ala-ala bunyi vakum dengan blender...favourite saya tu main dengan vakum...tak payah main dengan mainan yang berbakul2 tu...dapat vakum saya sangat gembira tau..hehehhe...penyapu pun saya layan juga...tengok orang menyapu pun saya suke sangat...kalau dapat pegang penyapu lagi best la...habis keliling rumah saya sapu tau...rajin jugak saya ni tau...

Kalau jumpa cat saya suka nak main tarik-tarik ekor dia...pastu saya ajuk bunyi cat tu "NYIAUUUU!NYIAUUU! Kelam kabut cat tu lari...Umi cakap jangan buat macam tu nanti cat gigit...saya cucuk-cucuk tengkuk cat...nasib baik cat tu tak cakar saya tau... :)  Birds pun best jugak tau...kat depan rumah saya selalu ada birds...birds suka berehat atas pokok jambu depan rumah...saya suka tengok sambil panggil-panggil birds tu...

Saya suka tengok Umi Abi makan...pastu saya sibuk jer cakap "NYUM!NYUM!"...tapi bila saya rasa makanan tu tak sedap sangat pun..saya pun buat muka pelik...lepas tu saya luahkan balik...ueeekkkk...tak sedap ler...nenen lagi sedap...Umi dah risau pasal saya tak mau makan lagi...asyik nenen jer....nasib baik berat saya meningkat...perkembangan saya pun ok jer walaupun nenen aje...Alhamdulillah Allah bagi rezeki nenen kat saya banyak tau...kadang2 sampai terkeluar balik bila saya pulun minum banyak sangat...Doktor pun cakap baby ok takde masalah...sihat...ni mesti stok nenen saya banyak Allah bagi kat Umi...bestnya boleh lah saya nenen lama-lama kan....

Ok lah saya dah penat bercerita banyak sangat hari ni...nanti sambung lagi ye...Bye

Luv,
Miqdad

p/s: gambar nanti Umi tolong upload...

No comments: