Thursday, June 16, 2011

Miqdam 6 Bulan

Alhamdulillah saya sudah pun berumur 6 bulan...makin bertambah pencapaian saya tau...macam2 saya dah pandai buat...makin penat umi nak layan..


- kuat merajuk dan menangis kalau umi dan abi letak saya sorang2...mula2 ok tapi bila dah lama2 skit saya akan menangis macam orang kena dera...hehe siap berpeluh2 meleleh2 air mata tau..mengada skit umi kata

- makin kuat merayau satu rumah...saya merangkak kalau penat saya bergolek pulak...yang penting saya tak bleh dok diam ajer...

- pantang jumpa apa2 jer mesti nak cuba skit...yerlah kan nak tau la sedap ke tak kan...habis suma masuk mulut saya...mainan, buku, wayar, laptop, tangan umi abi, bantal, lampin...pendek kata segalanya lah...hihi

- dah pandai merangkak dan sekarang ni tengah try nak berdiri pulak...tapi kena pegang apa2 barulah ok...lepas berdiri saya cuba nak duduk pulak...tapi saya asyik tumbang ajer...umi kata lembik lagilah..huhu

- Berat saya boleh tahan...baru ni pi klinik timbang dah 8kg tau...umi kata tak larat nak dukung dah...sikit lagi berat nak sama macam sekampit beras pulak..

- saya sangat sayang pada abang Miqdad...bila abang tidur saya suka kacau ...gomol2 pastu tarik rambut abang...abang main lori saya pun nak jugak...sebab tu la saya tarik mainan abang...nasib baik abang tak marah tau..

- ok lah saya dah penat la, nanti saya sambung cerita lagi ye...tata

3 comments:

MamaTiaMia said...

salam ummi miqdad and miqdam..wahhh dah besar lah miqdam ni..ummi kena tukar nama blog dah ni,since dah ada dua anak teruna..so cute both of them..moga membesar dgn sihat dan terpelihara oleh Nya ya ummi:)

Aiyda Rahman Al-Haj said...

cute nyer Mujahid....

umimiqdad said...

mama tiamia,
nama blog tak tukar kot,nama umi yg kena tukar tu..hehehe alhamdulillah semoga anak2 menjadi penyejuk hati ibu bapa..

aiyda rahman al-haj,
thanks..mujahid memang suka tersenyum mcm tu..