Tuesday, November 17, 2009

Yey!Yey!Nenek Datang...Part II

Sori la acik2 suma...Saya lambat update citer ari tuh...Bucu guna laptop pastu Umi busy skit kat sekolah...Dah basi citer ni pasal nenek ngan bucu dah balik kampung Baling dah...Tapi takpe lah kan...

Kat Pizza Hut nenek makan set nasi ngan chicken curry...Tapi kan tak sedaplah nenek kata...Kari ayam tu masam skit,baik makan kat umah jer...heheh....Umi Abi ngan Bucu makan set Crunchy Cheesy Bites...Nampak macam sedap jer...Umi bagi ler saya rasa roti skit...Ala bukan best sangat pun...Nenen lagi best...hehee...ni lah pizza yang Abi pulun sangat tu...Umi ngan Bucu pun sama naik...hehhehe

p/s: gambar iklan jer,gambar real tak bw kamera masa tu...Cik Ann mesti jeles...maklumlah hantu pizza



Lepas makan Umi ajak pegi beli barang2 kat Tesco pula...Saya bukannya masuk stroller tapi mcm biasa ler...Bucu yg dukung...Saya tak buli tau tapi Bucu yg suka dukung2 ni...Kitaorang amik dua troli tau...Umi kena tolak satu troli, Abi tolak satu lagi...Tak tau ler apa yang banyak sangat barang2 Umi nak beli...Sekali saya tengok Umi amik 3 beg Huggies buh dlm troli Abi..Pastu stroller saya pun masuk troli Abi gak...Penuh ler troli tu...hehhehe...Umi shopping cepat2 je pasal nenek tak larat berdiri lama2..Kaki nenek kan sakit lum baik lagi...Sian nenek saya...

Abis shopping kami pun balik umah...Kaki nenek masih sakit lagi...Sian sangat saya tengok...Nenek rehat je malam tu..Bucu pula sibuk buat assigment guna laptop Umi...tu yang saya takleh nak update citer....heheh..Saya pun penat juga...Malam saya tido awal skit...Esok paginya saya bangun awal2 tak sabar nak main...Saya kacau Bucu suruh bangun tido...Nenek mestilah dah bangun pagi2 lagi..

saya tengah manja2 ngan nenek nie...sementara Umi memasak kat dapur tu


Hari ni Umi nak masak special untuk nenek tau..Jengjengjeng....Masakan special favourite Umi ngan Abi...Tapi kan Cik Anne mesti tak suke punyer...Ikan patin masak tempoyak special untuk nenek tau....Best tengok nenek makan nasi sampai tambah2 pastu siap meratah kuah tempoyak tu...Abi ngan Umi pun makan sampai hirup2 kuah tempoyak tu...Sedap sangat ke???Teringin saya tengok..Nak try tapi Umi cakap tak boleh pasal pedas sangat...Umi guna cili api banyak sangat tau...Yang kesiannyer Bucu, makan nasi ngan sambal telur goreng jer..Bucu tak makan ikan air tawar...tempoyak lagi lah die tak makan...Sian Bucu tau...

 nilah Ikan Patin Masak Tempoyak special utk nenek saya...

lauk makan tengahari kesukaan nenek...ada patin masak tempoyak,
sayur goreng,ulam pucuk putat, sambal belacan dan ikan sepat goreng



Fuh berpeluh meleleh-leleh Umi Abi ngan nenek makan...pedas2 masam manis masin...Pendek kata semua rasa ada...Tak bleh selalu camni cepat gemuk la Umi...hehehhe

Luv
Miqdad

No comments: