Monday, October 26, 2009

Kena timbang rupanya........heheh

Assalamualaikum...

Hai semua...terutama acik2 dan kawan2 saya..Nak tau tak? Petang tadi saya pergi klinik. Umi ngan Abi lah  yang bawakan. Pelik juga ni pasal saya sihat aje..tapi saya ikut jelah kan...Bila sampai je kat klinik tu saya tengok ada ramai sangat orang.  Mula-mula tu saya sangat ceria dan seronok explore macam-macam. Dah lama skit saya pun mula rasa tak selesa. Pastu asyik minta Umi dukung je...Umi penat sangat sebab baru balik kerja. Tapi terpaksa dukung juga nak bagi saya diam tak nangis. Yelah kan dah lah panas, pastu saya rasa bising sangat takde mood je rasa...hehe...mengada-ngada sikit saya ni kan...Bila la nurse nak panggil nama saya ni... dah lama sangat dah..

Akhirnya nama saya pun dipanggil. Masa tu saya dah separuh mengantuk, lali2 je kat bahu Umi. Saya nampak ada 3 orang nurse dalam bilik tu.. Nurse tu suruh Umi buka semua pakaian dan diaper saya...Ehhh malulah saya kan...Lepas tu Umi letak atas satu alat yang ada nombor2. Bila dah atas tu keluar lah nombor 8.6, Umi pun cakap "berat baby 8.6kg nurse" Kena timbang rupanya........heheh. Pastu baru lah saya tau...semua baby  kena buat pemeriksaan kesihatan setiap bulan. Ala..nurse tu timbang, dan check badan saya sikit2 je... Yelah kan baby mesti dipantau selalu. Supaya saya membesar dengan kuat dan sihat.

Kemudian nurse tu ada borak2 ngan Umi pasal perkembangan saya. Tengok Umi ngan Abi cakap2 sambil senyum aje. Mesti semua ok. Alhamdulillah..."Minumlah susu ibu supaya anda sihat dan kuat macam saya". Eleh macam iklan la pulak kan...Mestilah promote. Susu ibu adalah susu yang terbaik untuk baby2 macam saya tau...Dah nak balik nurse tu pun bagi next appoinment untuk datang klinik lagi. Hemmm...23 Disember ni saya kena check lagilah kawan-kawan.

Ok lah semua, sekian ini saje cerita saya hari ni..Bye semua

p/s: gambar saya yang tertido keletihan bila dah sampai rumah...heheh cute tak saya?




Luv
Miqdad

1 comment:

Anonymous said...

domtnyeeeee............. missing u lil bb